دنیای موسیقی

دنیای موسیقی با شما در زمینه های مختلف موسیقی اعم از آشنایی با سازها، اخبار موسیقی ایران و جهان، آموزش موسیقی و ... همراه خواهد بود.

دنیای موسیقی با شما در زمینه های مختلف موسیقی اعم از آشنایی با سازها، اخبار موسیقی ایران و جهان، آموزش موسیقی و ... همراه خواهد بود.

طبقه بندی موضوعی

آمورش سلفژ

يكشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴ ق.ظ

سلفژ در تعریف:

سلفژ را می توان خواندن یک سری نت ها به صورت پی در پی و پشت سر هم و با رعایت قوانین نت ها و سکوت ها و … معرفی کرد. پایهء آموزش سلفژ دانستن ارزش زمانی هر نت است و در کنار این باید ارزش زمانی هر سکوت را نیز بدانیم. یعنی باید با تئوری موسیقی آشنایی داشته باشید.

در ادامه با تعاریف سلفژ، تقسیمات صدای انسان و مراحل فرکانس گیری و ... آشنا می شویم:


تعاریف کوتاهی از سلفژ:

الف: مهم ترین عاملی که به معنای اعم، پایه و اساس جدی در آموزش موسیقی به شمار می رود سلفژ است که از دو قسمت عمده تشکیل می شود: 

1- قسمت عملی 2- قسمت نظری قسمت عملی شامل خواندن و تلفظ نتها به شکل آوازی و به شکل وزن خوانی است و قسمت نظری شامل شناخت کلیه علامتها و قواعدی است که در طی قرنها به منظور اجرای دقیق موسیقی به تدریج ابداع شده و تکامل یافته است تا بتوان شناخت هنری را که واقعیتی درونی است و بیشتر جنبه عاطفی دارد با این علامتها و قواعد به شناخت علمی تبدیل کرد.

برای خواندن کامل مقاله آموزش سلفژ به لینک زیر مراجعه نمایید:

آموزش سلفژ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۹
Music Lover

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی