دنیای موسیقی

دنیای موسیقی با شما در زمینه های مختلف موسیقی اعم از آشنایی با سازها، اخبار موسیقی ایران و جهان، آموزش موسیقی و ... همراه خواهد بود.

دنیای موسیقی با شما در زمینه های مختلف موسیقی اعم از آشنایی با سازها، اخبار موسیقی ایران و جهان، آموزش موسیقی و ... همراه خواهد بود.

طبقه بندی موضوعی

نکات خرید گیتار

يكشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۶، ۰۴:۰۶ ب.ظ

گیتار نوعی سازهای زهی است که با پیک یا انگشت نواخته می‌شود و از این جهت که سیم های آن در اثر ارتعاش تولید صدا میکند به سازهای گروه کوردوفن (Cordophones) تعلق دارد.

در بین سازهای مختلف، گیتار و بالاخص گیتار کلاسیک به دلایل مختلفی محبوبیت زیادی در میان نسل جوان دارد، جدا از اینکه شما براحتی با بودجه بسیار اندکی می توانید این ساز را تهیه نمایید، 

فراگیری نواختن گیتار بسیار لذت‌بخش و شادی‌آفرین است، و می‌تواند به‌عنوان یک سرگرمی دراز‌مدت با شما باشد. این امر می‌تواند مقدمه ورود و نواختن شما در گروه شود و یا حتی شما را تبدیل به یک ستاره راک کند. هنگامی که برای نخستین بار به نواختن گیتار علاقه پیدا می‌کنید، اولین و بهترین کار برای یادگیری، خرید یک گیتار ساده و با قیمت مناسب است. 


در صورتی که شما قصد خریدن یک گیتار خوب رادارید سعی کنید حتما با یک نفر که وارد هست بروید ولی در هر صورت یک سری نکات هست که باید در هنگام خرید گیتار به آن توجه کنید:


ابتدا شکل ظاهری گیتار را با دقت نگاه کنید که تا هیچ گونه لکه و یا خوردگی و خط و تو رفتگی وجود نداشته باشد مخصوصا در قسمت دسته گیتار(جایی که گیتار در آن قسمت کوک می شود) هیچ گونه ترکی در داخل و یا خارج وجود نداشته باشد. دسته گیتار باید کاملا صاف باشد و انحرافی نداشته باشد در غیر اینصورت تاثیر بدی بر روی صدای گیتار می گذارد. پشت دسته گیتار زیاد گرد نباشد،  پل گیتار صاف و عمود باشد، 


بنابراین بهترین معیارها برای انتخاب گیتار اول صدا، ظاهر و حس آن می تواند باشد.


راهنمای خرید گیتار


بطور کلی استانداردهای لازم یک گیتار داشتن شفافیت و تفکیک صدایی مناسب، بالانس میان سیم های باس و تریبل، داشتن کیفیت چوب مناسب از نظر ساخت و پرداخت، داشتن اکشن مناسب و نداشتن گِز (صدای غیر طبیعی- باید صدای  شفاف و بدون نویز داشته باشد) در فِرت های مختلف (فِرت ها بیرون زدگی نداشته باشند و به خوبی در صفحه انگشت گذاری فرو رفته باشند) و ... می باشد  که باید اینجا اشاره کرد که بسیاری از گیتارهای موجود در بازار، سازهای نامرغوبی هستند و جدا از عدم رعایت استاندارد در ساخت صدایی که تولید می نمایند، صوتی غیر شفاف دارند (مطمئن شویدکه گیتار شما دارای طنین خوبی بوده و دارای حداکثر صدا است.) و همچنین دارای اکشن (فاصله سیم تا دسته) نامناسب و گزدار در قسمتهای مختلف (به دلایلی مثل تاب برداشتن دسته گیتار) و متاسفانه بدترین حالت فالشی های متعدد می باشند که در مرور زمان هم باعث می شود شما از نوازندگی دلزده شوید و اگر هم در صورتی با تمامی این سختی ها کنار آمدید، گوش هایتان دچار آسیب جدی شود که در آینده تصحیح آن بسیار دشوار خواهد بود.

بنابراین تحقیق کنید و از دوستانی که نواختن گیتار را بلدند در مورد مدل و نوع گیتار خوب و بد و حتی قیمت آن بپرسید. 

قیمت زیاد ارزان نباشد!! چرا که بسیاری از سازهای ارزان قیمت ساخت چین می باشد که به صورت انبوه تولید می شوند و در ساخت آنها بیشتر سعی شده است، ظاهر ساز زیبا و جذاب باشد که متاسفانه در این زمینه نیز علاقمندان آماتور گیتار بیش از آنکه به صدا و کیفیت ساخت گیتار توجه داشته باشد به رنگ آن توجه دارند! 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی