دنیای موسیقی

دنیای موسیقی با شما در زمینه های مختلف موسیقی اعم از آشنایی با سازها، اخبار موسیقی ایران و جهان، آموزش موسیقی و ... همراه خواهد بود.

دنیای موسیقی با شما در زمینه های مختلف موسیقی اعم از آشنایی با سازها، اخبار موسیقی ایران و جهان، آموزش موسیقی و ... همراه خواهد بود.

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

جوزف هافمن


سوال – آیا تمرین پشت یک پیانوی خوب ، با یک پیانوی بد تفاوت خاصی دارد؟

برای تمرین باید از بهترین پیانوی ممکن استفاده کرد. ممکن است وقتی برای دیگران اجرا می کنید ، پیانوی بد در اختیار شما باشد. اما این مساله به اندازه عادت کردن به یک پیانوی ضعیف که هر کلاویه آن نیروی خاصی احتیاج دارد و احتمالاً کوک نیز ندارد ، به شما آسیب نخواهد رساند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۲۵
Music Lover


آشنایی با دستگاه ها و گوشه های موسیقی سنتی ایرانی


تاریخچه مختصر
در ایران باستان هنگام برآمدن و فرو رفتن خورشید گروهی به نواختن طبل و کرنا می پرداختند. در اوستا بخش یسناها آمده که پزشکان بیماران خود را با موسیقی ایرانی درمان می کردند.
در آن دوران سه نوع موسیقی آئینی (دینی)، بزمی و رزمی مرسوم بوده است، همچنین در جشن های طبیعت و روزهای تاریخی و ملی نواها و موسیقی ایرانی ویژه ای اجرا می شد. در دوران هخامنشیان سرودها و ترانه هایی به نام هوره در جنگ ها و جشن ها اجرا می کردند که امروزه در ایلام و سرزمین های غرب ایران با همین نام رایج است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۲۰
Music Lover

تمیز کردن فلوت ریکوردر

بعد از هربار استفاده، فلوت ریکوردر خود را تمیز کنید. این کار، هم به لحاظ بهداشتی اهمیت دارد هم اینکه ساز را در بهترین شرایط برای نواختن نگه میدارد.

1- ریکوردر های پلاستیکی را میتوانید در ماشین ظرفشویی یا در سینک آشپزخانه، با آب گرم و صابون بشویید. قبل از شستشو، قطعه های ساز را از هم جدا کنید و اطمینان حاصل کنید که صابون، کاملا پاک شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۰:۰۷
Music Lover